BadzZdrowy.pl – żyj zdrowo

BadzZdrowy to Twoje źródło informacji o odżywianiu i zdrowym funkcjonowaniu organizmu.

Jak pieprz cayenne pomaga w trawieniu?

Cayenne jest sproszkowaną przyprawą z ostrej czerwonej papryczki chili. Prawdopodobnie myślisz, że jest ona zbyt ostra, by ją w ogóle spożywać. Cayenne możemy również nazywać capsicum, jest on królem ziół leczniczych, i pomimo swojej pikantności, potrafi zaoferować wiele korzyści, ważnych dla zdrowia naszego układu pokarmowego.

Pomoc w krążeniu krwi

Gdy żołądek strawi już jedzenie i kieruje je do jelit, przez krew transportowane są enzymy trawienne rozkładające pozostałą glukozę i składniki odżywcze. W ostatniej książce John’a Christopher’a na temat pieprzu cayenne, “Capsicum”, znajdziemy stwierdzenie, że cayenne ma zdolność do wspomagania krążenia krwi oraz do wzmocnienia pracy serca. Oznacza to, że cayenne wpływa na poprawienie wydajności i szybkości procesu trawienia pokarmów.

Dolegliwości żołądkowe

W książce Christopher’a znajdziemy również informacje, że jeśli masz wrzody żołądka, spożywanie pieprzu cayenne będzie działać na nie w postaci znieczulenia miejscowego, ale również będzie kontrolować krwawienie. Te informacje wydają się być sprzeczne z poradą lekarzy, którzy doradzają pacjentom, którzy są chorzy na wrzody, aby trzymać się z dala od pikantnych potraw. Pieprz cayenne okazał się jednak pomagać w regeneracji tkanki żołądka.

Jak spożywać pieprz cayenne?

CayennePepper. info sugeruje, że wszelkie obawy dotyczące pieprzu cayenne są zrównoważone przez ogromne korzyści zdrowotne. Możesz przyrządzić napój, w którym należy zmieszać proszek cayenne z sokiem z cytryny, a następnie uzupełnić szklankę ciepłą, oczyszczoną lub destylowaną wodą. Dla osłody można dorzucić łyżkę syropu klonowego. Zaleca się również używanie 1/8 łyżeczki pieprzu cayenne na początku, i stopniowo dochodzić do poziomu 1/2 łyżeczki na tak przygotowany napój.

Jak pieprz cayenne wspomaga trawienie?

Większość działań leczniczych pieprzu cayenne pochodzi z alkaloidu lub glukozy zawartej w ziołach. Skład ten stymuluje do zwiększonego przepływu krwi, poprzez co pomaga złagodzić niestrawność. Według D. Walls i dzieła “Co to jest kapsaicyna”, głównym składnikiem pieprzu cayenne jest alkaloid nazywany kapsaicyną. To kapsaicyna wydaje się być odpowiedzialna, za korzystne dla zdrowia właściwości. A im ostrzejsza jest papryka, tym więcej w niej kapsaicyny.

Komponenty odżywcze

Książka John’a Christopher’a przedstawia rzeczywisty skład związków odżywczych w papryce oraz pieprzu cayenne. Zawarte w nich są tłuszcze: od 9 do 17 procent, białka: od 12 do 15 procent, witamina A, czerwone karoteonoidy, kwas askorbinowy lub witamina C, również witaminy z grupy B, potas 2014 mg, na 100 g jadalnych, rutyna, flawonoidy, aminokwasy PABA. Pomiar jednostek Scovil Unit, który jest stosowany do uporządkowania ostrości smaku papryk i papryczek chili, w przypadku cayenne wyniósł 40 000 jednostek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *